Wednesday, February 3, 2016

2016

Sedar tak sedar, kini sudah masuk ke bulan February tahun 2016 Masihi. Bermakna semakin hari, aku semakin matang melalui hidup di dunia yang fana ini. Bermakna semakin hari, sisa saki-baki usia yang ada di jasad ini semakin hilang. Bermakna semakin hari, lebih dekat aku dengan kematian.

Banyak kenangan pahit manis yang telah aku alami sepanjang tahun 2015.

2015 menandakan secara rasminya aku menjadi seorang yatim piatu dengan pemergian arwah ibu yang tercinta.

2015 menandakan pertama kalinya aku menjejakkan kaki ke bumi yang suci yang pernah dihuni oleh Kekasih Allah Rasulullah SAW.

Aku bersyukur, kerana Allah masih lagi memberikan aku peluang untuk menempuhi 2016.

Apakah aku diberi peluang untuk bertemu 2017? Aku tidak tahu.

Semoga Allah menjadikan 2016 sebagai tahun yang lebih baik buat diri aku, dan tahun yang aku lebih baik.

No comments: