Saturday, April 28, 2007

Update

Huh? Lamanya tak berupdate blog nih!! Maafkan aku... maafkan aku... maaf kan aku! Maaf kan aku! Maaf kan aku! Hehehe... Berapa banyak maaf daaa!

Ke mana agak-agaknya aku menghilang selama ni? Tak kemana. Masih ada di sini. Masih lagi bernafas. Masih lagi seperti dulu. Yang berbeza, aku sekarang terpaksa membahagi-bahagikan masa kepada dua perkara yang cukup besar. Yang cukup memenatkan tetapi terpaksa dihadapi dan dirancang. Yang bakal merubah hidup aku buat selama-lamanya.

Alhamdulillah, training Six Sigma dah pun tamat pada 6 haribulan April yang lalu. Sekarang, hanya perlu menyiapkan dua projek dan menghadapi peperiksaan pada bulan 8. Kerja-kerja OPI mula berduyun-duyun masuk. Dan keperluan kerja baru ini perlu disahut. Tambahan pula, bermula 1 May ini, secara rasminya aku menjadi "Executive - BPI". Jadi, nak tak nak, kenalah berusaha bersungguh-sungguh menjalankan tanggungjawab yang diamanahkan. Takkan nak makan gaji buta je kan? Lagi pun, berada di luar kelompok "Operation" memang mencabar. Tidak lagi dipandang orang sebagai penyumbang terus hasil pendapatan syarikat. Tidak lagi menerima sokongan dan respon sepertimana diterima oleh kelompok "Operation". Tidak lagi menjadi "anak emas" syarikat. Persepsi? Mungkin hanya persepsi sesetengah pihak. Mungkin juga lain di hati, lain di bibir. Aku terima cabaran baru ini sebagai satu ujian hidup. Mudah-mudahan aku masih aku.

Satu lagi cabaran besar yang sedang aku bergelumang ialah untuk melangkah ke alam baru. Alam yang penuh tanggungjawab. Alam yang penuh cabaran. Insya-Allah, kalau segala-galanya berjalan lancar, 29 Jun 2007 bakal menyaksikan langkah pertama aku ke alam baru ini.

Apa-apa pun, aku dah kembali!

No comments: