Sunday, September 5, 2010

2 Years 4 Months 17 Days

Ya, itulah lamanya tempoh masa dari kali terakhir blog ini berupdate hingga ke hari ini... begitu pantas masa berlalu. Begitu banyak perubahan yang berlaku.

Alhamdulillah, bagi yang tertanya2, aku masih lagi bernafas di Kuantan... bersama2 isteri terchenta dan juga anak sulung yang sudah pun berusia hampir mencecah 2 tahun 5 bulan.

Mengapa lama aku menyepi? Hmm... Mungkin kerana perubahan dunia yang beralih arah dari blog ke friendster, dan kemudian ke facebook. Sekarang, dengan aliran arus kehidupan yang memerlukan segala2nya berlaku dengan pantas, Twitter yang menjadi pilihan.

Mungkin juga, kerana dengan kehidupan yang berbeza setelah bertiga, aku lebih gemar memilih untuk menghabiskan masa lapang bersama2 keluarga daripada bersama komputer.

Mungkin juga, kerana komputer desktop aku yang setelah sekian lama berbakti, akhirnya telahpun menghembuskan elektron terakhirnya pada Jun 2008 yang lalu.

Mungkin juga, kerana kerja2 di pejabat semakin lama semakin mencabar, semakin memamah kederatku yang semakin lama semakin nipis ini.

Apa pun, aku berharap, segala perubahan yang berlaku, tidak akan menghalang aku untuk meneruskan apa yang aku minat. Tidak akan membantutkan cita2 aku untuk terus menulis di dalam blog ini.. bukan sekadar untuk menghabiskan masa, tapi untuk meluahkan pendapat, perasaan dan komen2 tentang kehidupan.. berdasarkan apa yang aku pandang.. apa yang aku dengar.. apa yang aku bau.. apa yang aku rasa.. dan apa yang aku fikirkan. Salam bertemu kembali hendaknya!

No comments: