Tuesday, June 26, 2007

Goodbye Single

Hmmm.. esok aku akan mula bercuti selama 19 hari. Cuti terakhir aku sebagai orang bujang. Selepas ini, aku akan melangkah ke dunia baru. Dunia yang penuh dengan liku2 tetapi turut menjanjikan lebih keindahan.

Huh.. nerves sungguh rasa di dalam hati. Sebelum ini aku boleh malas-malas, lepas ini aku kena mula rajin. Sebelum ini aku boleh main-main, lepas ini aku sudah ada tanggungjawab. Sebelum ini aku boleh buat sesuka hati, lepas ini aku kena memikirkan hati orang lain sekali.

Tapi semua itu dugaan. Dugaan yang menjadikan diri kita orang yang lebih baik dari kita yang semalam. Tanpa dugaan, kita tak akan berubah. Tanpa cabaran, kita akan masih berada di takuk lama. Semua perubahan ada manfaatnya, baik perubahan yang baik mahupun perubahan yang kita rasakan berat. Semua ada pengajaran dan pengalaman yang boleh ditimba.

Apa pun, aku belum pasti, selepas ini aku akan boleh mengupdate blog ini seacap dulu. Insya-Allah, panjang umur dan peluang menjelma, aku tetap akan terus berjuang untuk mengupdate laman blog kesayangan aku ini. Sehingga masa itu, salam takzim dan selamat maju jaya untuk semua. Amin.

No comments: