Thursday, January 25, 2007

From Archives - "Kemaafan"

Kemaafan













Di dunia yang sepi ini
Aku kesepian
Manakah hilangnya tawaku?
Manakah larinya temanku?

Aku kecewa
Aku menyesal
Adakah tragedi semalam
Menjadi penghancur ikatan
Yang membaluti kita buat sekiannya

Aku pasrah
Meniti hari yang kian gersang
Hanya satu yang masih kuharapkan
Kemaafan

Ingin kuhimpunkan seluruh pelosok dunia
Teman
Musuh
Mangsa
Ingin kuucapkan satu kata
Kemaafan

Tidak pernah kumenyangka
Dunia ini sebenarnya adil
Alam ini sebenarnya hikmah
Berilah aku peluang sekali ini
Mengucapkan kata terakhirku
Kemaafan

Tuhan,Tunjukkan nur-Mu
Berikanlah petunjuk-Mu
Agar aku bercahaya kembali
Sebelum aku melangkah pergi
Ke jalan yang abadi
Ke jalan yang suci
Buat selamanya

Created: 7 September 1996, Yut Loy
Purpose: Dedicated to a friend who felt that he owe the whole world an apology.
Other Info: Published in Malay College Magazine 1996 - Page 59

No comments: