Sunday, December 3, 2006

CYA!

Heh.. teringat lak cerita masa salah sorang kawan aku pasal "CYA" atau istilah penuh dia "Cover Your A**" atau dalam bahasa melayu, "Jaga B***** Sendiri". Kawan aku sorang ni cakap yang para pengurus kat jabatan dia bekerja lebih suka mengamalkan "CYA" dalam banyak perkara.

Aku nak komen lebih-lebih, aku sendiri pun tak tau macam mana nak komen. Apa korang rasa kalau korang kat tempat para pengurus tu? Adakah korang mahu mendedahkan belakang korang untuk disebat, ditendang, ditontoni sesuka hati?

Apa-apa pun, pada pendapat aku, "CYA" perlu dalam hidup bekerja. Orang lagi mudah ingat kesalahan kita daripada kebaikan kita. Itu norma kehidupan yang tak dapat nak disangkal. Cuma kena sentiasa ingat, "CYA"lah asal jangan menyusahkan orang lain, dan jangan membuatkan orang lain benci pada kita. Itu apa yang aku rasa aku buat. Korang pulak macam mana? Hmmm....

2 comments:

akram said...

what if the ass is too big to be covered??

Ad Cimo said...

Hehe.. are you referring to someone's? Go get bigger clothing maa!