Thursday, December 21, 2006

Heavy Rain & Productivity Level

Another update from Malaysian Meteorological Department:

HEAVY RAIN WARNING(RED STAGE)
Issued at : 1.50 am 21/12/2006
WARNING UPDATE

Intermittent rain occasionally heavy now occurring over Kelantan, Terengganu, Pahang, Johor and Perak is expected to persist until this Sunday (24 December 06). For Johor, this condition is expected to improve starting on Friday (22 December 2006). For Perak, this condition is expected to persist until afternoon and will be spread over Kedah and Penang (21 December 2006).

Nampak gayanya, hujan akan berterusan sampai 24 haribulan, menjangkaui ujuran asal sehingga 22 haribulan. Nampak gayanya, produktiviti kerja pun akan merudum sampai 24 haribulan. Hehe.. aku bukannya bercakap tentang orang lain.. tentang aku sendiri. Musim hujan lebat begini memang produktiviti aku jatuh tergolek, seperti jatuhnya bursa saham di Thailand. Kenapa? Laluan di sekeliling ofis aku digenangi air sampai atas paras buku lali. Aku tak lagi boleh keluar masuk menghirup udara segar sesuka hati aku. Macam mana aku nak kerja kalau aku tidak mendapat udara segar? Hehe.. alasan.

No comments: